úterý 7. dubna 2015

Guacammus




   



Doba přípravy :

Pasivní příprava  :  8 hodin namáčení cizrny  +  60 až 90 minut vaření cizrny
Aktivní příprava  : 10 až 15 minut  (příprava ostatních surovin + mixování)

Nutriční hodnoty na 100 g (cca 6 až 7 lžic pomazánky) :


Kalorie (KCal)  :    132

Bílkoviny  :   5 g

Sacharidy  :   17 g
   -  vláknina  :   6 g
   -  cukry   :   3 g    

Tuky  :   6 g
   -  nasycené mastné kyseliny  :   1 g

Cholesterol  :   0 g


Ingredience  :

  • 250 g suché cizrny
  • 2 avokáda
  • šťáva z 1 limetky
  • 1 zelená chilli paprička
  • lžička soli  (nebo dle chuti)



Postup :

  1. Cizrnu namočíme alespoň na 8 hodin do vody. Můžeme ji nechat namočenou i dva dny, přičemž ale dvakrát denně vyměníme vodu. Za tuto dobu se semena cizrny "oživí" a začnou klíčit, jsou pak ještě zdravější a výživnější.
  2. Cizrnu vaříme zhruba 1 až 1,5 hodiny, do úplného změknutí.
  3. Slijeme vodu z cizrny, 200 ml vody si ponecháme.
  4. Oloupeme avokáda a zbavíme je pecky. 
  5. Do mixéru dáme uvařenou cizrnu, 200 ml vody z cizrny, avokáda a chilli papričku. Rozmixujeme na hladkou pastu a dosolíme podle chuti.
  6. Servírovat je možno na řadu způsobů  -  jako pomazánka na pečivo, dip ke krekrům, ale i zatepla na těstovinách nebo rýži. 


Žádné komentáře:

Okomentovat